1. Spökpodden

Spökpodden är ett svenskt företag med organisationsnummer 8206165659.
Företagets momsregistreringsnummer är: SE820616565901
Företaget är baserat i Trollhättan. Företagets leverans- och besöksadress är:
Industrigatan 2
461 37 Trollhättan.
Om du vill kontakta oss, skicka en begäran i vårt kontaktformulär, via messenger eller skicka ett e-postmeddelande till spökpodden@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi inom kort.


2. Beställning
När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om dina produkter, pris, fakturering- och leveransadress.
Om något är fel med orderbekräftelsen, kontakta oss omedelbart via e-post till spokpodden@outlook.com


Vad är Stripe?
Stripe är en tredjeparts betallösning som gör det möjligt att ta emot betalningar via kredit- eller betalkort. Det är säkert och enkelt.
Är Stripe säkert?
Ja. Stripe följer de mest strikta säkerhetskraven i branschen.
KGA Offline Center hanterar inga kortuppgifter, dessa hanteras helt av Stripe.
Hur hanterar Stripe falska kort och beställningar?
Stripe förhindrar bedrägeri genom att upptäcka misstänkt aktivitet. Till exempel kommer transaktioner för upprepade beställningar att nekas. Stripe arbetar även med globala partners och kreditkortsnätverk för att övervaka bedrägeri.
Mer om Stripe

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till Stripes säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard …), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad), samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om MasterCard SecureCode


3,1. Om du inte hämtar dina paket efter att ha skickats:

Vi debiterar en avgift på 150 SEK för leveranser som inte hämtats ut in inom 14 dagar, som står för de faktiska kostnaderna för returfrakt. Betalningsvillkoren är inom 30 dagar. Vid försenad betalning, påminnelses avgift (det belopp som är tillåtet enligt lag, minst 50 SEK) och förseningsränta och, om nödvändigt, inkasso kostnader. Om du ångrar din beställning efter att paketet har skickats från oss, måste du hämta paketet vid din servicebutik och returnera det till oss enligt de vanliga returvillkoren. Annars måste du kontakta oss och berätta för oss att du inte kan hämta paketet. Om paketet inte hämtas registreras det automatiskt som att det inte hämtas och du debiteras sedan som nämnts ovan.

4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK (kr) och alla priser är inklusive 25% moms. Observera att vi har en valutaomvandlare för att informera dig om din lokala valuta, men den är baserad på priser i SEK (kr) och kan justeras av din bank och köptid. Ditt slutliga pris visas i SEK (kr) vid kassan.
Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar orsakade av förändringar från leverantören, felaktiga tryck i prislistan och fel i priser på grund av felaktig information eller valutakonvertering.


5. Returpolicy
När du köper varor på webbplatsen har du som kund en laglig 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har fått en produkt som du har beställt. Vi ger dig dock 21 dagars ångerrätt.(Gäller ej böcker)

5.1 När du använder din ångerrätt:

Du måste rapportera att du ångrar det. Meddelandet ska skickas till oss via vårt kontaktformulär eller spokpodden@outlook.com. I ditt meddelande måste ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller för tydligt anges. Alternativt fyll i den bifogade returblanketten och returnera den i returpaketet.

Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast 21 dagar efter du mottagit varorna.
Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick av produkterna när du returnerar. Produkterna bör därför skickas väl paketerade och i originalförpackning.
För återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde om den används eller skadats.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:
Produkter som har tätats (tätats) på grund av hälso- eller hygienskäl och där tätningen (tätningen) har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har varit efter dina önskemål eller som har en personlig prägel efter dina önskningar.
Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har godkänt att tjänsten börjar utan ångerrätt.
För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6 Klagomål
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten fortfarande är skadad eller felaktig när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen att rätta till felet utan kostnad.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt produkt.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur ska du klaga?
Eventuella fel och skador på produkterna måste alltid informeras till oss via vårt kontaktformulär eller till spokpodde@outlook.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och samt en beskrivning av felet.
Om vi inte fixar felet eller levererar en liknande produkt, kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen . Vi är ansvariga för returfrakten för godkända klagomål.
Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen. Vid klagomål följer vi riktlinjerna från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.

7 Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inte ansvar för något ansvar för förseningar / fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller ingen leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för förändringar av produkter / produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8 Produktinformation
Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produkternas exakta utseende, eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid det bästa sättet att exponera produkterna så exakt som möjligt.

9 Cookieinformation
Enligt lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats för privatlivets skull informeras om användningen av kakor. Informationen i cookien kan användas för att följa användarens surfning. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär ska sparas på din dator för att ge åtkomst till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information finns på Post och telestyrelsens webbplats.

10. personliga uppgifter
Genom att shoppa på spökpodden.se eller använda webbplatsen och de tillgängliga applikationer och funktioner accepterar du vår policy för dataskydd och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din personliga integritet och samlar inte in mer information än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig din information till tredje part utan rättslig grund.

Spökpodden ansvarar för behandlingen av personuppgifter som du lämnade till oss som kund. Din personliga information behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och i de tillfällen då du ville ha nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen till dina individuella behov.

Nedan följer en sammanfattning av hur vi, i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR), lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personlig information?

En personlig information är all information som kan kopplas direkt eller indirekt till en levande person

10.1 Vad tänker vi samla in personuppgifter från?

Alla som frivilligt kontakter spokpodden.se via webbplatsen, e-post och vår digitala form, med fråga eller synvinkel angående WS spökpodden-affärer eller erbjudanden på Spokpodde.se.

10.2 Vilken information lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning och svara på frågor relaterade till din beställning (kundservice) lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och inköpshistorik.

Din information lagras så länge vi har en rättslig grund för att behandla din information, till exempel för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att uppfylla en juridisk skyldighet enligt till exempel bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att slutföra avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick görs efter ditt godkännande.

10.4 Vilken information delas och för vilket syfte?

10.4.1 Betalningsleverantör

Vid köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura eller efteråt, personens identifikationsnummer
0
Spökpodden är en intervju-poddcast med mediala och oculta gäster & övernaturliga berättelser

 .